ثبت منطقه گلپر آباد ملایر در فهرست آثار طبیعی کشور

رئیس اداره ی محیط زیست شهرستان ویژه ملایر از ثبت منطقه گلپرآباد ملایر در فهرست آثار طبیعی کشور خبر داد. 
 مهدی صفی خانی در مصاحبه ای اعلام کرد: از سوی شورای عالی حفاظت از محیط زیست کشور امسال این منطقه به عنوان سومین منطقه حفاظت شده استان معرفی و ثبت شد. 
وی افزود: این منطقه دارای وسعت 8 هزار هکتاری است و دارای گونه های غنی گیاهی و انواع مختلف گونه های جانوری است. 
صفی خانی با بیان اینکه این منطقه به عنوان منطقه ی ویژه گردشگری هم ثبت شده است اظهار داشت: مطالعات در خصوص انواع گونه های گیاهی و جانداری آن با حضور کارشناسان محیط زیست در دست انجام است. 
گفتنی است بیش از این منطقه لشگر در ملایر و خان گرمز تویسرکان در استان به ثبت آثار طبیعی کشور در آمده بودند.(باشگاه خبرنگاران جوان)

راه اندازی گمرک ملایر،بزودی

نماینده ملایر درمجلس گفت :نمایندگی گمرک در ملایر ایجاد خواهدشد.
وی که در گفتگویی اختصاصی با ملایر نیوز سخن می گفت ،بابیان این مطلب افزود :بخاطر شرایط خاص شهرستان و وجود اقلام معدنی،کشاورزی وصنعتی صادراتی در این شهرستان ،بر اساس توافقی که با مسئولان گمرک کشورشده ،بزودی نمایندگی گمرک در ملایر راه اندازی خواهد شد .
ونایی گفت : براین اساس فرمانداری ویژه ملایر موظف به واگذاری محل موقت گمرک شده است تا با تامین اعتبار در لایحه بودجه ،محلی مستقل ومناسب برای آن ساخته شود.ملایرنیوز

تذکر ونایی نماینده ملایر به وزیر راه در صحن علنی مجلس در خصوص نام فردگاه مشترک ملایر - نهاوند - بروج

ملایرنیوز :نماینده ملایر در این زمینه به ملایر نیوز گفت: نام این فرودگاه در اسناد وزارت راه وترابری و لایحه بودجه کشور ،فرودگاه ولیعصر (عج) است که ساخت آن براساس پیوست شماره یک لایحه بودجه سال 89 در سه راهی ملایر ،نهاوند ،بروجرد به تصویب رسیده است .
ونایی افزود :برای ساخت این فرودگاه که در حال انتخاب پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی آن هستیم ، 45 میلیارد تومان اعتبارپیش بینی شده که مبلغ 5/5میلیاردتومان آن مربوط به امسال است.
وی گفت :درصحن علنی مجلس در این خصوص به وزیر راه تذکر خواهد داد  

سفر استاندار محترم همدان به ملایر در بایکوت خبری مطلق . . .

به نقل از خانه پدری ملایر :

باشگاه خبرنگاران جوان استان همدان که زیر نظر معاونت سیاسی صدا و سیمای مرکز استان فعالیت می کند در اقدامی شوک برانگیز از پوشش خبری سفر استاندار محترم همدان جناب آقای کرمرضا پیریایی و هیأت همراه به شهرستان ملایر خودداری کرد. باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان یکی از زیرمجموعه های رسانه ملی که از بیت المال هزینه می کند نباید در نحوه پوشش اخبار به صورت گزینشی و سیاسی عمل کند. این وب سایت که در طول ساعات اداری به صورت منظم به روز می شود در اقدامی تأمل برانگیز خبر ماندن دروازبان تیم پاس را در صفحه اصلی و به عنوان دومین خبر منتشر می کند اما از انتشار اخبار و محتوای سفر عالی ترین مقام اجرایی استان و هیأت همراه ایشان به شهرستان ملایر که مهم ترین رویداد روزهای اخیر در سطح استان به حساب می آید خودداری می کند.

یک نگاه کلی به گذشته نشان می دهد که مرکز استان و رسانه های مختلف آن طی سال های گذشته همیشه تلاش کرده اند شهرستان ملایر را با پتانسیل های عظیمش برای پیشرفت و توسعه در بایکوت خبری مطلق قرار دهند و در همین راستا همیشه مواظب بوده اند هر گونه اخباری که می تواند زمینه های رشد و توسعه را برای ملایر فراهم کند در رسانه های جمعی انعکاسی نداشته باشد. برای اثبات این تبعیض و بی عدالتی غیر قابل اغماض و عملکرد یک سویه، غیرمنصفانه و غیرحرفه ای و بر خلاف عرف و اخلاق که با مشی کلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی و باشگاه خبرنگاران جوان در تضاد مطلق است، کافیست نگاهی به صفحه اصلی وب سایت باشگاه خبرنگاران همدان داشته باشیم. این وبسایت در صفحه اصلی خود مجموعاً 18 خبر منتشر کرده که دو خبر مربوط به تیم پاس همدان، دو خبر مربوط به ایجاد اشتغال در شهر همدان، دو خبر مربوط به صنایع دستی شهر همدان، دو خبر مربوط به حوزه راه شهر همدان، هشت خبر مرتبط با موضوعات مختلف شهر همدان، یک خبر مربوط به شهر رزن و یک خبر مربوط به حوزه استان است. سوال اصلی و اساسی این است که چرا مدیران مرکزنشین باشگاه خبرنگاران به جز شهر همدان هیچ شهر دیگری را در استان نمی بینند یا نمی خواهند ببینند؟ آیا در هیچ یک از شهر های دیگر استان همدان اتفاقی خوب یا بدی که ارزش خبری داشته باشد نمی افتد یا این که وقتی مدیران مرکز نشین باشگاه خبرنگاران جوان به شهرهای دیگر استان می رسند، دست های پشت پرده بر چشم های آنان چشم بند می زنند تا چیزی را نبینند و منعکس نکنند؟ آیا ارزش خبری حضور استاندار محترم و هیأت همراه در شهرستان ملایر از دستگیری چند سارق در شهر همدان کمتر است؟ چرا سفر مهم عالی ترین مقام اجرایی استان به شهرستان ملایر در بخش RSS و در چند خط کوتاه مورد اشاره مختصر قرار می گیرد اما اخبار تیم پاس همدان در صفحه اصلی و در صدر اخبار منتشر می شوند؟ مدیران مرکز نشین وب سایت باشگاه خبرنگاران چه توضیحی در مقابل عدم پوشش سفر استاندار و هیأت همراه ایشان دارند آن هم در شرایطی که این وبسایت در تاریخ 21/1/1389 و در ساعات معمول اداری 11 بار به روز شده است؟ آیا این اهمال تعمدی نیست؟

از صفحه اصلی اگر بگذریم و وارد صفحه شهرستان ملایر شویم، 10 خبر مربوط به شهرستان ملایر می بینیم که یک خبر مربوط به بیست و ششم اسفند سال گذشته، یک خبر مربوط به بیست روز بعد یعنی پانزدهم فروردین سال جدید، هشت خبر مربوط به روزهای شانزدهم و هفدهم و یک خبر مربوط به نوزدهم ماه جاریست. معنای این آمار این است که

۱. متأسفانه به طور متوسط هر دو روز و نیم تنها یک خبر از شهرستان ملایر در وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان آمده است.

۲. مقایسه بین اخبار ملایر و همدان نشان می دهد به طور متوسط در ازای هر ۳ ساعت یک خبر برای همدان و در ازای هر ۶۰ ساعت یک خبر برای ملایر منتشر می شود.

مهم تر و تعجب برانگیزتر و غیرقابل باورتر از همه این موارد این است که خبر حضور استاندار محترم و هیأت همراه حتی در صفحه اصلی مربوط به ملایر هم درج نشده است!!! این اقدام باشگاه خبرنگاران نه سهوی بلکه اقدامی کاملا تعمدی و در راستای بایکوت خبری شهرستان ملایر ارزیابی می شود و جای ابراز تأسف جدی دارد. مدیرلان بالادستی این رسانه با ارزیابی عملکرد، نباید اجازه دهند اعتماد مردم به زیرمجموعه های رسانه ملی از بین برود و عملکرد خوب و مثبت و سازنده رسانه ملی با اشتباهات برخی افراد ناکارآمد مورد سوال قرار گیرد. 

لازم است وب سایت های خوب ملایر و وبلاگ های فعال ملایر که در چهارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی و با احترام به اصول نظام فعالیت سازنده و مفید دارند، نسبت به این عملکرد توهین آمیز مدیران غیرحرفه ای اعتراض کنند.

واحد علوم تحقیقات وابسته به دانشگاه آزاد بزودی در ملایر تاسیس می گردد

حسن ونایی نماینده ملایر در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به توسعه دانشگاه آزاد واحد ملاير اشاره کرد و گفت:بيش از 20 هکتار زمين از اداره اوقاف و امور خيريه اين شهرستان براي تاسيس دانشکده علوم و تحقيقات وابسته به دانشگاه آزاد خريداري شده است. 

وي يادآور شد: 11 رشته کارشناسي ارشد در 11 ماه گذشته به رشته هاي اين دانشگاه اضافه شده است. 
وي افزود: يک رشته جديد نيز در مقطع دکتراي جغرافيا، هشت رشته کارشناسي ارشد و دو رشته دکترا اخذ شده که نشان از رشد و توسعه علم و تبديل شدن ملاير به شهر دانشگاهي دارد. 

برنامه های استاندار  در شهرستان ویژه ملایر


استاندار همدان شنبه ویکشنبه(21 و 22 فروردین ) در ملایر خواهد بود.
استاندار همدان را در این سفر 2روزه جمعی از مدیران کل و روسای سازمانها همراهی میکنند.
وی افزود :استاندار همدان روز شنبه وبدو ورود به ملایر باحضور در گلزار شهدا ،به این نام آوران جاوید ادای احترام خواهد کرد .
پیریایی سپس در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی وانتظامی شهرستان حاضر میشود .
سومین برنامه استاندار همدان شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان ملایر است که با شرکت مدیران ادارات ،نهادها وسازمانهای دولتی در تالار اجتماعات فرمانداری ملایربرگزار میشود .
دیدار با امام جمعه ملایر دیگر برنامه ای است که برای استاندار همدان پیش بینی شده است .
پیریایی ساعت 16 فردا در سالن سینما فرهنگیان با مردم دیدار عمومی  وبرنامه هایش برای توسعه شهرستان را تشریح خواهد کرد .
پایان بخش برنامه های استاندار در اولین روز سفرش به ملایر، دیدار با نخبگان شهرستان خواهد بود تانقطه نظرات آنهادر زمینه های سیاسی ،اجتماعی ، فرهنگ ،اقتصادی و... رابشنود.
آقای پیریایی روز یکشنبه در معیت فرماندار ملایر ،نمایندگان این شهرستان در مجلس وجمعی از مدیران کل استانی از طرحهای عمرانی نظیر سد کلان ،خط آهن ملایر – اراک ،شهرک فولاد ،شهرک صنعتی شیشه ،بام ملایر ،دانشگاه ملایر و...بازدید واز نزدیک در جریان روند تکمیل این طرحها قرار خواهد گرفت .(ملایرنیوز)
  

تشریح پروژه های ملی سال 1389 ملایر توسط جناب حسن ونایی (رئیس مجمع نمایندگان استان همدان)

حاج حسن ونایی که پس از ۳۰ سال توانسته است به ریاست مجمع نمایندگان استان همدان برسد (مجمعی که تاکنون رئیس غیر همدانی نداشته است) که به حق شایسته این مقام هستند در مصاحبه ای با ملایر نیوز این چنین گفت:ما بیش از 15 پروژه ملی  خواهیم داشت که مهمترین  انها عبارتند از پروژه  راه اهن ملایر،چهاربانده شدن مسیر توره –ملایر،سد کلان ملایر،فرودگاه حضرت ولیعصر(عج) و شبکه اب و فاضلاب ملایر  و استادیوم 5000نفری ملایر.

ایشان پروژه فرودگاه حضرت ولیعصر (عج)را پروژه دیگر ملایر معرفی کرد و گفت :اعتبار کلی فرودگاه 35 میلیارد تومان است و در سال اول 5 میلیارد تومان ان تامین میشود.

ونایی استادیوم 5000 نفری  ملایر را یکی دیگر از پروژه های ملایر در بودجه 89 عنوان نمود و افزود :از اعتبار 6 میلیارد تومانی ان 2 میلیارد در سال 89  اختصاص یافته است.

وی در ادامه از اختصاص 5/4 میلیارد تومان به طرح های عمرانی دانشگاه ملایر خبر داد.

رییس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه این موضوعات در لایحه بودجه سال 89 کشور به تصویب دولت رسیده است اظهار امیدواری کرد بودجه شبکه اب و فاضلاب تا مبلغ 4 میلیارد وپروژه چهار بانده شدن توره-ملایر تا 12میلیار تومان افزایش یابد.

نماینده ملایر ضمن اشاره به جدول 12بودجه سال89 افزود:در بودجه 89 شاهد بودجه ای برای راه اهن درود –بروجرد-ملایر- همدان خواهیم بود و با انجام این پروژه ملایر به کریدور ریلی کشور در خطوط راه اهن جنوب- غرب و شمال غرب تبدیل خواهد شد.

ایشان همچنین از تلاش جهت شروع فاز مطالعاتی چهار بانده شدن مسیر ملایر –اورزمان-نهاوند خبر داد و گفت :چهار بانده شدن مسیرجوکار به تویسرکان از مهمترین موضوعات در دست پی گیری  ذیل جدول 12 بودجه کشور است.

بازدید توریست های خارجی از ملایر

رئیس اداره میراث فرهنگی . گردشگری  و صنایع دستی شهرستان ویژه ملایر در اولین جلسه شورای اداری شهرستان اعلام کرد:

91 گردشگر خارجی درتعطیلات نوروزی از اماکن تاریخی ملایر بازدید کرده اند.

منبع:ملایر نیوز

اجرای سریع تر طرح های عمرانی در ملایر در سال جدید


طرح های عمرانی شهرستان ملایر در سال همت مضاعف و کار مضاعف با سرعت بیشتری اجرا می شود. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران/ فرماندار ملاير از افتتاح سد كلان ملاير و ريل‌گذاري راه‌آهن و چهارخطه تور ـ ملاير در سال 89 خبر داد و عنوان داشت: پست 230 كيلو ولت و انبارهاي نفت اين شهرستان نيز در چند ماه آينده افتتاح مي‌شود. 
وي افزود: قسمتي از بام ملاير كه يكي از پروژه‌هاي منحصر به فرد گردشگري در غرب كشور است نيز طي امسال افتتاح مي‌شود. 
خيريانپور ابراز داشت: همچنين در بحث مسكن و بهسازي نيز اقدامات خوبي انجام شده و پروژه‌هايي در اين زمينه طي امسال به افتتاح مي‌رسد. 
فرماندار ملاير امسال از شروع پروژه‌هاي جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: از اين ميان مي‌توان به پيش‌بيني اعتبار براي استاديوم 5 هزار نفري ملاير، شروع خط انتقال آب از سد كلان به شهر ملاير به طول 28 كيلومتر، انجام عمليات اجراي تقاطع غيرهمسطح بهشت هاجر ملاير با اعتبار 2 ميليارد تومان و احداث بزرگراه‌ جوكار ـ تويسركان به سمت كنگاور با اعتبار 2 ميليارد تومان اشاره كرد.

                                                                         به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

بازدید 230 هزار گردشگر از جاذبه های گردشگری  ملایر

رئيس اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي ملایر گفت: حدود 230 هزار نفر از جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري، 150 هزار نفر از موزه لطفعليان و ارگ نوشيجان بازديد كرده‌اند. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران/ يارولي سيف تعداد مسافران نوروزي به ملاير را 243 هزار و 700 نفر دانست افزود: اين آمار نسبت به پارسال افزايش چشمگيري داشته است. (به نقل از خبرنگاران جوان)

لینک:http://yjchmd.ir/newsDisplay.aspx?alias=News&news_id=17887


28هزار مسافر نوروزي از بناهاي تاريخي بروجرد ديدن کردند(به نقل از وبلاگ زاگرسستان):

مسوول اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بروجرد گفت: در ايام تعطيلات نوروز بالغ بر 28هزار مسافر و گردشگر ازبناهاي تاريخي اين استان ديدن نمودند.

لینک:http://ozagros.blogfa.com/8901.aspx


وبلاگ ملایر دیار وکیل الرعایا :راستی بروجرد کی استان شده که ما خبر نداریم؟


بازدید مسافران نوروزی از ملایر : ۲۳۰ هزارنفر

بازدید مسافران نوروزی از بروجرد : ۲۸ هزار نفر


حال شما وبلاگ زاگرسستان تا کی می خواهی اخبار دروغ به خورد مردم شهرت بدی؟


تپه گوراب(بنایی کهن تر از تاریخ)

قلعه گوراب بنايي مرتفع در جوار روستاي گوراب (جوراب) وپنج كيلومتري جاده ملاير به اراك واقع شده است كه واجد ارزش تاريخي است ومتعلق به دوره ساسانيان ويا اشكانيان بوده است. سفالهاي كشف شده از اين تپه مويد اين مطلب است. قدمت اين دژ را ميتوان به شرح زير ذكر كرد:

1-لايه هاي زيرين تپه به ما قبل تاريخ حدود هزاره چهارم قبل از ميلاد

2-لايه هاي مياني به دوره تاريخي هزاره اول قبل از ميلاد

3-لايه هاي فوقاني مربوط به دوره اسلامي از جمله ايلخان ميباشد

با وجود ارزش تاريخي متاسفانه هيچگونه نگهداري مفيدي از اين تپه به عمل نمي آيد.

پارک قدیمی سیفیه

 قديمي ترين بوستان طبيعي غرب كشور بوستان سيفيه ملاير است كه در شمال شرقي اين شهر در دامنه كوه گرمه قرار گرفته ودر مساحتي در حدود 10 هكتار بنا شده است. اين بنا در سال 1304 توسط سيف الدوله (نوه فتحليشاه ) در زمان حكومتش بر ولايت ملاير و تويسركان احداث شد. يكي از علل بوجود آمدن اين بناي قديمي بدين شرح بوده است :

در زمان قاجاريه شهرستان ملاير شهر جديدالتاسيسي بوده وفاقد امكانات رفاهي لازم بوده است.بنابراين حاج سيفدواله تصميم به احداث اين پارك تفريحي گرفت.

 

دليل ديگر اينكه آب وهواي گرم موجب شد كه سيف الدوله زميني خريداري و از مهندسين ايتاليايي براي احداث باغ با موافقت ناصرالدين شاه كمك گرفت ،اين پارك داراي درختان چنار كهنسال براي ايجاد سايه ،حوضچه ها و آبنما وجنگل مصنوعي بر روي تپه ها مي باشد.

اين بوستان داراي دو استخر و همچنين مسجدي است كه توسط سيف الدوله احداث شده است وساختماني كه ظاهرأ محل سكونت باني آن بوده است. از آنجايي كه مهندسين آن ايتاليايي بوده اند اين پارك به شكلهاي صليبي وبيضي ساخته شده است و آب مورد نياز آن از طريق احداث قناتي توسط مقنيان يزدي از كوههاي اطراف به محوطه پارك انتقال مي يافته است.

ارگ باستانی نوشیجان ملایر(قیمی ترین بنای خشتی دنیا)

آتشكده وقلعه باستاني نوشيجان

اين تپه در 25 كيلومتري جاده ملاير- همدان بر روي صخره طبيعي مشرف برجلگه شوركات قرارگرفته وداراي ديدگاه وسيع وچشم اندازي زيباست كه بدون شك درهزاره اول ق.م بعلت سرسبزي وطراوات خاصي كه اين جلگه داشته موردتوجه اقوام ماد قرارگرفته است چيزي كه براهميت اين تپه مي افزايدمعماري آن است ، چراكه معماري خاص دوره ماد و قبل از هخامنشيان را براي ما روشن مي سازد. با توجه به شواهد وعناصر معماري كاوش شده ازاين تپه ماد ها ازآن بعنوان قلعه نظامي استفاده مي كردند.

 

 طبق بررسي هاي انجام شده توسط ديويداستروباخ باستان شناس انگليسي درنتيجه اين حفاريها ، سه طبقه 1 و2 و 3 براي اين تپه شناسايي شد. طبقه اول رابه مادها ازنيمه دوم قرن هشتم تانيمه اوائل قرن ششم قبل ازميلاد و طبقه دوم رابه هخامنشيان وطبقه سوم رابه ساسانيان نسبت مي دهند. بقاياي آثاري كه ازاين تپه بدست آمده دربرگيرنده معماري مادهاست كه شامل :

1- بناي قديمي جبهه غربي ( نخستين نيايشگاه )

2- تالارستون دار (آپادانا)

3- معبداصلي ( دومين نيايشگاه )

4- اتاق ها و انبارها

5- تونل

6- حصار و دژ

 اين اثر در 1346 طي شماره 736 در فهرست آثار ملي ايران ثبت گرديده است.

 

روستاهایی که در حریم شهرها قرار دارند به شهر مربوطه الحاق می شوند

رحیمی در گفتگو با ملایر پرس ضمن اعلام این خبر افزود:نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز سه‌شنبه در ادامه بررسي جزئيات طرح اصلاح موادي از قانون تعاريف و ضوابط تقسيمات كشوري 1362 مصوب كردند كليه روستاهايي كه در حريم شهرها قرار دارند با تشخيص فرماندار آن شهرستان‌ به شهر مربوطه الحاق مي‌شود ، با این مصوبه مجلس روستاهای حاجی اباد،ازناو،نامیله و حرم اباد ضمن الحاق به شهرستان ملایر از کلیه امکانات و خدمات  شهری برخوردار خواهند شد.

به نقل از سایت خبری ملایر پرس

http://www.malayerpress.ir/fronted/display.php?type=n&id=1653&state=ok

سخنی با بروجردیها

سلام خدمت دوستان عزیز مخصوصا بروجردیهایی که اقدام به فحاشی در وبلاگ های ملایری نموده اند.
ما در اینجا رسما اعلام می کنیم که قصد توهین به هیچ قومیت و شخصیتی در ایران زمین نداشته و نداریم و فقط از حق ملایر عزیزمان دفاع می کنیم و با تکیه بر علم ومنطق آماده بحث و تبادل نظر با هر شخصی می باشیم و در راه احقاق حقوق مردم ملایر از هیچ تلاش و اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد و هیچ توهینی به ملایر و مردم عزیز آنرا بی پاسخ نمی گذاریم. پاسخ های ما نیز بر اساس منطق و استوار بر ادب و فرهنگ اصیل ملایر می باشد. و اما شما که به ما فحش می دهید ، آیا تا به حال سابقه داشته که ما یا یک ملایری در وبلاگهای مرتبط به بروجرد اقدام به فحاشی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مطمئنا پاسخ شما منفی است چون ما اصالت و فرهنگی داریم که شما از آن بی بهره اید و این فحش دادن های شما ما را بیشتر خوشحال می کند چون نشان دهنده بی فرهنگی ، بی ریشگی و بی اصالتی شماست ، و نشان دهنده ضعف شما در پاسخگویی به ماست چون به قول بچه ها کم آوردید و راهی جز فحاشی ندارید . پس سعی کنید بیشتر اصالت خودتون رو به معرض نمایش بگذارید .
در پایان هم برای شما آرزو می کنیم زود تر به آرزوی دیرینه خودتان برسید و استان زاگرس رو تشکیل بدید اما زاگرسی بدون ملایر.

ثبت مخالفت با آبگیری سد کلان

مسئولین عزیز ایران اسلامی آیا میراث فرهنگی و تاریخی یک کشور ارزشمند تر است یا آبگیری یک سد؟

با آبگیری سد کلان ملایر تپه باستانی مرویل به طور کامل از بین می رود و به زیر آب میرود. این تپه در 25 کیلومتری جاده ملایر - اراک واقع شده است.قدمت این تپه مربوط به صدر اسلام تا دوران صفویه می باشد.


ما مردم فهیم شهرستان ملایر رسما اعلام می کنیم که با آبگیری سد کلان بدلیل از بین بردن آثار تاریخی و باستانی ایران عزیزمان (تپه باستانی مرویل) مخالف هستیم و این ثبت نظرات ما در این پست به معنای امضا و قبول این بیانیه می باشد.

ضایع شدن کل آثار تاریخی شهرستان ملایر توسط مرکز نشینان استان

واقعا بعضی وقتا آدم از دست این  ه م د ان یها کلافه میشه.نمیدونم این آقایون چه مشکلی با این شهرستان ملایر دارند که حق ملایریا رو توی میراث فرهنگیم می خورن.ای وای بر ما.

جالب اینجاست که چرا تا به حال یک توریست خارجی پاش به ملایر نخورده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

جالب اینجاست که توی ایران هم کمتر شخصی از وجود این آثار باستانی در ملایر با اطلاعه.نمونه های آن:

ارگ نوشیجان(قدمت 3500 سال)- قلعه انوج(قدمت 8000 سال) - قلعه بهرام چوبین یا گور(قدمت 4000 سال)

شهر زیر زمینی سامن ( قدمت نامشخص و در حال بررسی)  - و صدها آثار باستانی دیگر

میدونبد ملایر تعداد زیادی بنای تاریخی دارد که به خاطر خود خواهی ه م د ا ن یها هنوزم  در فهرست آثار ملی ثبت نشده اند.واقعا جای تاسف داره.نمونه حرف من تپه باستانی که در نزدیکی روستای مرویل قرار داره که پس از آب گیری سد کلان ملایر کاملا به زیر آب میره و نابود میشه.به شما پیشنهاد میکنم حتما این تپه رو ببینید چون توسط میراث فرهنگی کاملا از زیر خاک بیرون اومده.

قدمت این تپه مربوط به چندین دوره می باشد: صدر اسلام - صفویه و....................

اگه در آینده هم یک توریست خارجی گذرش به ملایر افتاد ما برای رونق صنعت توریست در شهرستان خودمان می تونیم یک زیر دریایی توی آب بندازیم یا با لباس غواصی ایشان را به شهر زیر آب خودمان ببریم و بگیم اینجا زیر آب رفته و میتونیم اسم اونو آتلانتیس 2 بزاریم(قابل توجه آقای امامی شهردار عزیزمان که خیلی دنبال جذب توریسته)

سال نو مبارک

سلام دوستان من. من برای یک سفر 10 روزه به خارج از کشور  رفته بودم. واقعا معذرت می خوام که یه مدت بروز نبودم.به هر حال نوروز باستانی رو به شما تبریک میگم.

عذر خواهی بابت تاخیر در بروز کردن وبلاگ

دوستان با عرض شرمندگی من چند روزی مسافرت بودم و نتونستم بروز باشم.واقعا معذرت می خوام.

آقای حسن زمانی نماینده بروجرد!!!!!!!!!!!!!!آخه چرا اینقدر واسه ملایر زحمت کشیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من از برادر عزیز آقای حاج حسن زمانی نماینده سابق مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و رئیس فعلی دانشگاه ملی ملایر  در مورخ ۹/۱۰/۱۳۸۵ شکایتی به دفتر ریاست جمهوری ارسال نمودم  بدین شرح:

آقای حسن زمانی برادر خود را که در نانوایی کار میکرده است و بدون هیچگونه سابقه و تحصیلاتی در دانشگاه ملایر استخدام نموده و پست مدیریتی در اختیار ایشان قرار داده است.لذا تقاضای پیگیری جدی از رئیس جمهور را دارم.

 تصویر این شکایت :

لینک آن:

http://www.pikipimp.com/pp/pimped_photo/s/image/51/433/448/a128.jpg?ts=1267095966715

 


کار جالب دیگر آقای حاج حسن زمانی برای شکوفایی هرچه بیشتر این شهر در سال ۷۶همکاری و همراهی با نمایندگان بروجرد برای تشکیل استانی با نام زاگرس است که این استان با مرکزیت بروجرد تشکیل می شد و ملایر شهر دوم این استان قرار می گرفت.آیا این خیانت نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته ایشون زحمت کشیدند!!!!!!!!!!!! نماینده های شهرهای اطراف به فکر بالا بردن شهرشون بودند ولی ایشون به فکر پایین آوردن.الان ما شهر دومیم و در استان زاگرس هم شهر دوم بودیم تازه زاگرس یک استان درجه ۳ و همدان یک استان درجه ۱ به حساب می آید.جالب نیست؟

خدارو شاکرم که کارشون به ثمر ننشست و استان زاگرس شکل نگرفت.

آقای حاج حسن زمانی سوال من از شما اینست که ملایر شهری است با زیر ساخت های مناسب که خود قابلیت مرکز استان شدن را در ۱۰ سال آینده  دارد و در حال حاضر به سرعتی چشمگیر در حال پیشی گرفتن از شهرهای اطراف است و پروژه های ملی وسیعی به همت نمایندگان فعلی در این شهر در حال اجراست که در زمانی نه چندان دور این شهر را به پر رونق ترین شهر در غرب کشور تبدیل خواهد کرد چرا باید شهر دوم استان زاگرس قرار میگرفت؟

گله من از شما مردم ملایر اینست که چرا با چشمانی کاملا بسته افرادی مانند سرکار خانم الهه راستگو یا  حاج حسن زمانی را به مجلس شورای اسلامی می فرستید که جز به منافع خود به هیچ چیز دیگر نمی اندیشند.

چرا در شهری مثل ملایر که دانشمندان برجسته ای نظیر دکتر احمد سیف(دانشمند برتر نانوشیمی ایران در دو سال متمادی) وجود دارد  و یا سایر دانشمندان و اساتید برجسته ملایری بایستی یک نماینده سابق مجلس(حسن زمانی) ریاست مهمترین دانشگاه آنرا بر عهده داشته باشد و مردم بروجرد با ذکاوت خاصی از اساتید ملایری برای ریاست دانشگاههای خود استفاده کنند.

مردم ملایر تا به کی...........................................................................................................

 

تصویب مجلس برای تبدیل 3 روستا در شهرستان ملایر به شهر

با راي مثبت نمايندگان،كليات طرح اصلاح موادي از قانون تعاريف وضوابط تقسيمات كشوري (مصوب سال 1362)در جلسه علني امروز (۲/۱۲/۱۳۸۸)مجلس  به تصويب رسيد.
رحيمي نماينده ملاير در گفتگويي با ملاير نيوز با بيان اين مطلب افزود :در بررسي اين طرح با پيشنهاد جمعي از نمايندگان ازجمله اينجانب و آقاي ونايي ، روستاهاي داراي سه هزار و 500 نفر جمعيت بهعنوان شهر شناخته مي شوند.
رحيمي افزود :درصورت تاييد شوراي نگهبان واجرايي شدن اين مصوبه ،روستاهاي علي آباد دمق ،اسلام آباد و حسين آبادناظم در شهرستان ملاير به شهر تبديل خواهند شد .
به نقل ازملايرنيوز

نخستين شهرك خصوصي فولاد غرب كشور در ملاير به بهره‌برداري مي‌رسد

رئيس سازمان صنايع و معادن همدان، گفت:  نخستين شهرك خصوصي فولاد منطقه غرب كشور در ملاير بهره‌برداري مي‌شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع ومعادن، خسرو سامري با اشاره به شروع عمليات اجرايي اين طرح در سال 1385، افزود: حجم سرمايه گذاري بخش خصوصي براي احداث كارخانه‌هاي توليد فولاد اين شهرك 300ميليارد ريال برآورد شده است .
وي، گفت: براي احداث اين شهرك، 250 هكتار زمين تملك و زيرساخت‌هاي احداث آن در دست انجام است.
سامري در ادامه تصريح كرد : عمليات اجرايي اين شهرك ، سه سال پيش‌بيني شده است.
وي گفت: در اين شهرك 11 هزار مترمربع سوله احداث و دو كارخانه توليدي آن تا دو ماه آينده  به بهره‌برداري مي‌ رسد.

دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد در تصرف ملایری ها

افتخار مردم ملایر دکتر احمد سیف دانشمند برتر نانوشیمی ایران در دو سال متمادی

پس از رسوایی مالی شدید دکتر جعفر زاده کنارسری رئیس اسبق دانشگاه آزاد بروجرد - طی حکمی از سوی دکتر جاسبی جناب دکتر احمد سیف ملایری به سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد منصوب شد.

 

برگ زریینی دیگر بر افتخارات مردم زند

اولین وبلاگ بروجردی ها توسط ملایری ها هک شد

با سلام به همه ملایری های عزیز من هم مثل علی ترکزبان خودم با این کار مخالف بودم اما این آقا اینقدر به ملایری ها فحش داد تا بنده و دوستان مجبور به هک این وبلاگ شدیم البته ما به ایشون یه فرصت دادم که مطالبش در باره ملایریهای عزیز رو عوض کنه اما در نهایت اگه اقدام به توهین ملایری ها بشه متاسفانه مجبور به حذف این وبلاگ میشیم. در ضمن مسئولین  بروجردی هم به خاطر داشته باشند که اگه باز بحث استان زاگرس با مرکزیت بروجرد رو پیش بکشند مجبور هک کردن تعدادی از سایت های بروجردی خواهیم شد.ما اقدام بعدی خود را در صورت ادامه این بحثها  هک کردن سایت زاگرس نیوز و زاگرسستان اعلام میکنم.

سایت استان زاگرس با مرکزیت..... که هک شد

http://www.ostanezagros.mihanblog.com

زنده باد ملایر و ملایری

ملایر شاهراه غرب کشور.(راه آهن غرب کشور از ملایر تا خسروی).

ملایر شاهراه صنعت حمل و نقل ریلی کشور
با راه اندازی راه آهن غرب کشور ملایر به شاهراه صنعت حمل و نقل کشور تبدیل می شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران/ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده نزدیک شهرستان ملایر با توسعه ی حمل و نقل ریلی به عنوان مرکز توزیع باز و حمل مسافر غرب ، شمال غرب و جنوب کشور مطرح می شود.
حسن ونایی افزود: با اجرای راه آهن تهران- همدان و اتصال آن به ملایر استان همدان به اقصی نقاط کشور و حتی خلیج فارس ، شرق کشور پاکستان، افغانستان و دریای خزر متصل خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای این راه آهن ها در سه شاخه اصلی اظهار داشت: این شاخه ها شامل تهران به همدان- سنندج ، شمال غرب کشور- تهران - اراک- خوزستان و اراک- ملایر - کرمانشاه است.
ونایی اعتبار هزینه شده برای شاخه اراک- ملایر- کرمانشاه را 53 میلیارد تومان دانست و افزود: امسال 12میلیارد تومان برای این شاخه به طول 185 کیلومتر اختصاص یافته و در مجموع با 70درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.


وزیر راه در كمیسیون امنیت ملی:به زودی قرارداد 800 میلیارد تومانی راه اهن غرب كشور از ملایر تا خسروی با چین امضا می شود

*با انعقاد این قرارداد به زودی شاهد اجرای راه اهن غرب كشور از ملایر تا خسروی خواهیم بود.بر اساس قرارداد فوق قطار خسروی با 160 كیلومتر سرعت درساعت به یكی از سریع ترین قطارهای كشور تبدیل خواهدشد.

*فلاحت پیشه :با توجه به محدودیت های ریالی می توان با انعقاد قرارداد با چینی ها و تامین هزینه ان ازمحل فروش نفت به ان كشور جهش فوق العاده ای رادر این محور ایجاد كرد.در لایحه بودجه 1389 دولت حدود 80 میلیارد تومان به راه اهن غرب اختصاص داده شده است در حالیكه رقم قرارداد با طرف چینی ده برابر ردیف ریالی فوق می باشد.

به نقل از:http://falahatpisheh.mihanblog.com/post/184


ريل گذاري راه آهن ملایرتا 20 روز آينده
خبرگزاري موج -
ريل گذاري راه آهن غرب کشور بر اساس قول وزير راه، تا 20 روز آينده آغاز مي‏شود.

به گزارش موج، معاون وزير راه و معاون ساخت و توسعه راه‏هاي کشور در بازديد از طرح راه آهن غرب کشور در ملاير گفت: راه آهن غـرب کشور يکي از طـرح‏هـاي مهم در سطح ملي است که امسال براي اين طرح، 85 ميليارد تـومـان اختصاص داده شده و بـراي سال آينده نيز 100 ميليـارد تومان اعتبار پيش بيني شده است.
شهرام يارمند گفت: تاکنون براي اين طرح بيش از 140 ميليارد تومان هزينه شده است.
راه آهن غـرب کشور از ايستگاه سمنگان اراک شروع مي‏شود و تا مـلاير بـه طـول 89 و نيم کيلومتر ادامه مي‏يابد و تا مرز خسروی ادامه می یابد.

به نقل از :http://www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=442708

مشاهیر ملایر ( نقل از سایت ویکی پدیا)

شاعران ملایر

 

چهره‌های علمی ملایر

 

 

نویسندگان ملایری

 

هنرمندان ملایری

 

 

چهره‌های تاریخی - سیاسی ملایر

کریم خان زند - بنیانگذار سلسله زندیه

لطفعلی خان زند- شاهزاده زند

سرهنگ خسرو روزبه - مبارز ملی ایران

خلیل رزم آرا - مبارز سیاسی و صاحب امتیاز روزنامه مرد مبارز

محمود ژندی- مبارز سیاسی و سردبیر روزنامه به سوی آینده

مهندس حسن صائبی - نماینده ملایر در ۴ دوره مجلس شورای ملی تابهمن ماه ۱۳۵۷

لطفعلی لطفعلیان صارمی- معاون وقت وزارت امور اقتصاد و دارائی و دبیر کل جامعه حسابداران رسمی ایران

دکتر کیومرث هاشمی معاون کل سازمان تربیت بدنی کشور و قائم مقام وقت وزیر آموزش و پرورش

 مهندس محمد پور جلالی کاشف نوعی گیاه گوشت خوار

 

ورزشکاران

و .................................................................................................................. 

 

نقلی از خبرگزاری ها

خبرگزاری فارس:
40درصد واحدهاي صنعتي بزرگ استان همدان در ملاير قرار دارد.

 وجود كارخانه‌هاي ذوب آهن، شهرك فولاد، كيان كرد، كيان ويسنا، هوران خودرو، بافتينه و.....چهره‌اي كاملا صنعتي به اين شهر داده است.


50 درصد صادرات استان همدان در سال 87 به ملاير اختصاص دارد.
خبرگزاري موج -
فرماندار ملاير گفت: 50 درصد صادرات استان همدان طي سال گذشته مربوط به شهرستان ملاير بوده است.



نقدی بر بروجرد و مردم عزیز آن

با سلام من با تاخیر  آمدم آخه چند روزی به بروجرد رفتم و چیزای جالبی را دیدم.

خبری جدید:بروجردی ها به فضای سبز حمله می کنند و خطرناک ترین دشمن فضای سبز هستند(مشاهدات عینی شینسه در ۳۰/۱۱/۱۳۸۸).

من در خیابان تختی .میدان صفا . بلوار شهرداری اقدامی جالب و به جا از شهرداری  بروجرد دیدم که عکس آن در پایین این مطالب موجود است.

من قصد بی احترامی به مردم عزیز بروجرد را ندارم و فحشها و نظرات شما را با دیده منت می پذیرم چون نشانه ضعف شما و شهر شماست ولی آخر شما چرا به فضای سبز شهرتان حمله می کنیدکه شهرداری شهرتان اقدام به نوار کشی فضای سبز کند؟آیا این اقدام شهرداریتان نمادی از بی فرهنگی شما نیست؟

این اقدام شهرداری بروجرد مانند اینست که شما را مساوی .......... قرار داده است که اقدام به کشیدن نوارهای سبز رنگ در اطراف فضای سبز اندک شهر بروجرد نموده است.(البته حق دارید هر چه باشد بودجه شهرداری شما نصف بدجه شهرداری ملایر است و هیچگونه فرهنگ شهرنشینی در شما و شهر شما نیست).شما بروجردی ها که  ملایر را شهر کریم خان زند می نامید ولی قدمت آنرا ۲۰۰ سال می خوانید آیا از تاریخ ایران و ملایر با اطلاع هستید که سلسله زندیه (ملایر)در چه زمانی بر ایران حکومت میکردند؟از ارگ نوشیجان - قلعه بهرام گور - قلعه انوج - شهر زیر زمینی باستانی سامن و صدها اثر باستانی ملایرکه به ثبت رسیده اند با اطلاعید؟عزیزان بروجردی قدمت ملایر به گواهی باستان شناسان مربوط به هزاره هشتم قبل از میلاد مسیح است نه ۲۰۰ سال.خجالت بکشید دروغ تا به کی؟

 سخنان من و سایر دوستانم آنقدرشیوا و رسا بود که شما به جای پاسخ به آن اقدام به فحاشی نسبت به ما و ملایر نمودید.متاسفم..........

عکس زیر واقع در بروجرد خیابان تختی روبروی فست فود هایدا گرفته شده است که نمادی از پایین بودن فرهنگ بروجردی های عزیز است .


ر در روزهای آینده در ارتباط  با  ملایر شهرستانی که یکی از بالاترین سرانه های فضای سبز و تربیت بدنی را در ایران به خود اختصاص داده است صحبت می کنیم.

شعری از شینسه یعنی خودم

  این شعرو من تقدیم میکنم به مدیران وبلاگهای سرزمین پدری و پاتوق بچه های ملایر.یا حق.

شنیدم در وصایای سکندر

                                     که گفتی با ارسطوی هنرور

که چون از روی دنیا دیده بستم

                                     برون آرید از تابوت دستم

که تا بینند مغروران سرمست

                                    که از دنیا برون رفتم تهی دست.

 


نتیجه اخلاقی:به این دنیا و انسانهای آن دل نبندیم!

موافقید؟

مردم ملایر،نهاوند،الیگودرز تا کی سکوت می کنید؟تا کی...............

همشهریان عزیز من و مردم عزیز شهرهای نهاوند،الیگودرز به اطلاع شما می رسانم که اخیرا وبلاگی به نام زاگرستستان اعلام کرده که استان جدیدی به نام زاگرس با مرکزیت بروجرد!در حال تاسیس است.

حال سخن من اینست ای مردم چرا سکوت می کنید؟

ای مردم شهرستان ملایر،آقای فرماندار،شهرداران ۵ شهر تابعه ملایر،بخشداران،شوراهای شهرستان.

نمایندگان ملایر آقایان رحیمی و ونایی تا کی سکوت می کنید؟ تا کی اجازه می دهید حق این شهرستان پایمال شود؟آیا شما ملایری هستید؟شما هم مثل نمایندگان قبلی حق ملایر را پایمال می کنید؟

نمایندگان قبلی ادعا می کردند که فرودگاه مشترکی بین ملایر،نهاوند،بروجرد تاسیس می شود!ولی فرودگاه در اشترینان یکه از روستاهای استان دلاور لرستان تاسیس شد نه در حد فاصل سه شهر مذکور.آیا این تضییع حق مردم ملایر نیست؟فرودگاهی که حتی نام آن به اسم بروجرد و آیت ا.. بروجردی است می تواند متعلق به ملایر و نهاوند باشد؟

در ضمن صاحب وبلاگ مذکور هم نقشه ای تخیلی از این استان مزخرف تهیه کرده که واقعا توهین به شرف و عزت و .... مردم عزیز ملایر،الیگودرز و نهاوند است.

آدرس این وبلاگ توهین آمیز :

http://ozagros.blogfa.com

 

قابل توجه دوستان عزیز :

آیا می دانید نتانیاهو (نخست وزیر وقت اسرائیل) یک بروجردی است؟منبع این موضوع استاد عزیز بروجردی من آقای صابری شاگرد دکتر شریعتی است.