به گزارش خبرگزاري فارس از ملاير، كرم‌رضا پيريايي در جمع خبرنگاران، شهرستان ملاير را يكي از شهرستان‌هاي حائز اهميت برشمرد و اظهار داشت: بنده به شهرستان ملاير چه در زمينه وضعيت پروژه‌ها و چه در زمينه نيروي انساني مانند مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي نمره بسيار بالايي مي‌دهم.
وي افزود: ما در اين سفر با ظرفيت‌هاي شهرستان ملاير آشنا شديم و جلسات، نشست‌ها و بازديدهايي كه داشتيم نشان از ظرفيت بالاي اين شهرستان است.
استاندار همدان گفت: نتايج بسيار خوبي كه از سفرهاي شهرستاني حاصل مي‌شود آشنايي با سرمايه‌هاي انساني و استفاده از نقطه ‌نظرات آن‌ها در اجراي برنامه‌هاي كلان و غيركلان در استان است.
وي با بيان اينكه بنا شده هر دو هفته يك بار به يكي از شهرستان‌هاي استان سفر كنيم، ابراز داشت: از ابتداي سفر به اين شهرستان شاهد عملكردهاي مختلف مسئولان در همه زمينه‌ها بوديم و نتايج بسيار خوبي نصيب ما شده است.
پيريايي عنوان داشت: با توجه به نامگذاري امسال به نام سال همت و كار مضاعف از سوي رهبري بايد به سوي مصاديق آن حركت كرد.
وي ديدار با نخبگان اين شهرستان را بسيار عالي دانست و بيان داشت: در اين ديدار ما به توان بالاي شهرستان بيش از گذشته واقف شديم و توان بالاي نخبگان شهرستان را شاهد بوديم كه از اين ديدگاه‌ها و افكار براي مجموعه كل استان استفاده مي‌كنيم.
استاندار همدان در مورد برنامه پنجم توسعه نيز گفت: اين برنامه را تدوين كرده‌ايم و در نهايت بايد برنامه‌ريزي‌هاي لازم در بخش‌هايي كه در اين برنامه نقش دارند، صورت گيرد.
وي در مورد فرمانداري ويژه شهرستان ملاير نيز اظهار داشت: در حال پيگيري‌هاي لازم در اين مورد هستيم و اميدواريم هر چه زودتر ملاير به حق خود در اين زمينه دست يابد.
پيريايي در پاسخ سئوالي مبني بر زمان بهره‌برداري راه‌آهن ملاير خاطرنشان كرد: ريل‌گذاري اين پروژه در حال انجام است به طوري كه تا پايان شهريور به اتمام مي‌رسد و افتتاح آن نيز در دهه فجر است.