حسن ونايي در گفتگو با خبرنگار فارس در ملاير با اشاره به اينكه شهرستان ملاير شهرستان ويژه استان و داراي فرمانداري ويژه است، اظهار داشت: دولت خدمتگزار با توجه خاص به شهرستان‌هاي ويژه در اسرع وقت براي حل مشكلات اين شهرستان اقدام مي‌كند.
وي بافت فرسوده، سكونت‌هاي غير رسمي و روستاهاي حاشيه شهر را پاره‌اي از مشكلات شهرستان ملاير برشمرد و گفت: در جلسه‌اي كه با وزير مسكن و معاون وزير مسكن داشتيم و بازديد معاون وزير مسكن از طرح‌هاي مسكن مهر در اين شهرستان، اميدواريم كه پاره‌اي از مشكلات زودتر حل شود.
نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي از آسفالت روزانه 4 هزار تن در بزرگراه توره ـ ملاير خبر داد و اضافه كرد: اين كار تا يك ماه ادامه مي‌يابد.
وي با اشاره به اينكه 25 كيلومتر از راه آهن غرب كشور در ملاير ريل‌گذاري شده است، ادامه داد: به زودي و امسال اين راه آهن به بهره‌برداري رسيده و افتتاح مي‌شود.
ونايي سهم شهرستان ملاير را در سال 89 از اعتبارات ملي را 115 ميليارد تومان عنوان كرد و بيان داشت: از کل بودجه سهم استان 20 درصد مربوط به شهرستان ملاير است.
وي از افتتاح سينما بهمن ملاير در يك ماه آينده خبر داد و خاطرنشان كرد: كار تجهيز اين سينما به زودي پايان مي‌يابد.
نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي مهم‌ترين دغدغه نمايندگان اين شهرستان را در خصوص هنرمندان، سينما بهمن عنوان كرد.