مدير شبكه بهداشت و درمان ملاير با تبريك اين روز به پرستاران گفت: حدود 15 ميليون پرستار در سراسر دنيا وجود دارد و اين رقم در ايران 140 هزار نفر است.
حميدرضا دليجاني سال 2010 را يكصدمين سالگرد پايه‌گذاري پرستاري مدرن عنوان كرد و افزود: اين سال با نام سال بين‌المللي پرستاري نامگذاري شده است.
وي افزود: ما در ايران كمبود پرستار داريم و با قول رئيس جمهور براي استخدام 23 هزار پرستار جديد، تا حدي اين كمبود جبران مي‌شود.
مدير شبكه بهداشت و درمان ملاير يكي از مشكلات پرستاران را ساعات كار آنها عنوان كرد و ابراز داشت: با قانون ارتقاي بهره‌وري از خدمات پرسنل باليني جديد و كاهش ساعت كار پرستاران از 44 ساعت به 36 ساعت در هفته اين مشكل حل مي‌شود و اين قانون به تناسب و با توجه به سابقه كار است و هشت ساعت شامل همه نمي‌شود.
وي ادامه داد: تشكيل تعاوني پرستاران، برنامه‌هاي جديد براي پرستاران و... مي‌تواند نقش مهمي در حل مشكلات اين قشر زحمتكش جامعه ايفا كند.
دليجاني خواستار حل مشكل ادامه تحصيل براي پرستاران و تحقيق و پژوهش اين قشر شد و افزود: اميدواريم در سالي كه به عنوان كار و همت مضاعف نامگذاري شده، در راستاي اين شعار تلاش و كوشش خود را بيشتر كنيم تا به اين شعار جامه عمل بپوشانيم.
مدير سازمان تبليغات اسلامي ملاير نيز با اشاره به زندگي حضرت زينب كبري (س) وي را نمونه يكي از بهترين زنان تاريخ اسلام برشمرد و ابراز داشت: حضرت زينب (س) در تمام صحنه‌هاي بحراني زندگي خود صبر و استقامت خود را در حد اعلاء نشان داد و توانست نام اسلام و پيام كربلا را به گوش تاريخ و نسل‌هاي بعد برساند.
حجت‌الاسلام داود عباسي با بيان اينكه پرستاران بايد در زندگي خود از حضرت زينب (س) تأسي جويند، گفت: ما زماني قدر پرستار را مي‌دانيم كه در لحظه مشكل و بحران قرار بگيريم.
شهرستان ملاير تعداد 560 نفر پرستار عضو سازمان نظام پرستاري دارد.